Every flight shall be conducted in accordance with the provisions of the operations manual.
هر پرواز باید بر اساس OM انجام شود.
The operator shall ensure that its aircraft are equipped and its crews are qualified as required for the area and type of operation.
اپراتور بایستی نسبت به تجهیزات و آموزش کروی پروازی خود اقدام لازم را انجام دهد.
The operator shall ensure that all personnel assigned to, or directly involved in, ground and flight operations are properly instructed, have demonstrated their abilities in their particular duties and are aware of their responsibilities and the relationship of such duties to the operation as a whole.
اطمینان از آموزش کروی پرواز و اینکه با مسئولیت خود آشنا هستند.
The operator shall establish and maintain dangerous goods training programmes for personnel as required by the technical instructions which shall be subject to review and approval by the CAO.IRI.
الزام آموزش در حوزه DGR به پرسنل توسط اپراتور
توجه DGR به معنای Dangerous Goods Regulation می باشد
در خواست برای مجوز فعالیت یا اصلاحیه یک مجوز بایستی به روشی که سازمان تعیین کرده ، و بر اساس قوانین BR باشد.
فرم مربوطه به ثبت درخواست و توضیحات آن
اپراتوری که تمایل به دریافت یک نوع مجوز دارد ، و از روش های Alternative (که سازمان تایید نموده است) برای تطابق با قوانین می خواهد استفاده نماید ، بایستی شرح کاملی از آن را در اختیار سازمان هواپیمایی کشوری بگذارد.
اپراتوری که مجوز خود را دریافت نموده است باید با scope خود مطابقت داشته باشد، یعنی در حوزه معین خود فعالیت نماید. این موارد در پیوست AOC موجود می باشد.
هر نوعی از تغییر که منجر به تغییر حوزه فعالیت ایرلاین شود (مثلا ، مسافربری یا باربری ، یا تغییر حوزه تعمیر و نگه داری) بایستی منوط به کسب مجوز از سازمان باشد.
اپراتور بایستی دو مورد را مورد توجه قرار دهد:
1- به کارگیری اقدامات ایمنی اعلام شده از طرف سازمان
2- هرگونه اطلاعات ایمنی مربوطه لازم الاجرا شده از طرف سازمان مانند امریه های صلاحیت پروازی AD
لازمه گزارش دهی حوادث به سازمان از طرف اپراتور
همچنین گزارش به شرکت طراح هواپیما در هریک از موارد زیر:
Malfunction
technical defect
, exceeding of technical limitations
, occurrence that would highlight inaccurate
, incomplete or ambiguous information contained in data established in accordance with ‘BR’ or other irregular circumstance that has or may have endangered the safe operation of the aircraft and that has not resulted in an accident or serious incident
گزارش ها بایستی بر اساس فرم و روش ارائه شده توسط سازمان باشد.
فرصت 72 ساعت است مگر اینکه شرایط خاصی رخ دهد.
در جایی که امکان داشته باشد ، اپراتور بایستی فرایند follow up را تعریف نماید و اقدامات خود جهت عدم تکرار موارد مشابه را گزارش دهد.