بعد از آنکه پس از سوانح و رویداد های مختلف DFR , CVR هواپیما را بررسی نمودند در موارد  مختلف متوجه شدند که یکی از دلایل پرتکرار ایجاد سانحه ، عدم ارتباط اصولی بین کروی پرواز بوده است.
مثال 1:
پرواز شماره 173 هواپیمایی united airlines که خلبان به مدت یک ساعت در اطراف فرودگاه به علت باز نشدن چرخ در حال گردش بوده است و در این حین تذکرات کمک خلبان در مورد کاهش میزان سوخت را نادیده گرفته و همین امر موجب سقوط آن می گردد.
مثال 2 :
 پرواز شماره 447 هواپیماییAir France  که خلبان برای استراحت ، هدایت هواپیما را به دست دو تن کمک خلبان می سپارد و چون به درستی و به طور مشخص معلوم نبوده که کدامیک از دوتن مسئولیت هدایت پرواز را به عهده دارند ، هدایت هواپیما با خطای انسانی مواجه گردیده و نهایتا سقوط می نماید.

این دو نمونه مثال از عدم ارتباز موثر و اصولی بین کروی پرواز بود که پس از بررسی اطلاعات جعبه سیاه هواپیما به دست آمده است. 
جهت اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.


the above link is from wikipedia in which the following paragraph is the most explanatory :

Crew resource management or cockpit resource management (CRM) is a set of training procedures for use in environments where human error can have devastating effects.

 Used primarily for improving air safety, CRM focuses on interpersonal communication, leadership, and decision making in the cockpit. 


and also this page may be useful :
and the next image from this page , may help you to remind that where the CRM is being used :