Integrated Modular Avionics 

مزایا :

1- صرفه ویی در حجم، وزن و تعمیر و نگهداری.

2-  به اشتراک گذاری منابع مانند منابع تغذیه میای تعدادی از ماژولهای کارکردی.

3-  طراحیهای استاندارد ماژول به منظور دستیابی به یک رویکرد یکپارچه تر در طراحی تجهیزات.

 4-  صدور گواهینامه ارتقاع سخت افزار و نرم افزار کاربردی.

 5-  مدیریت تجهیزات منسوخ شده



انچه در ویکی پدیا در مورد این معماری ذکر کرده است: 

در اواخر قرن بیستم میلادی شرکتهای هواپیمایی به دلیل محدودیتهای وزنی و حجمی سیستمهای اویونیکی در یک هواپیما و هم چنین زیاد شدن تعداد سیستمها، هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شدند. از سوی دیگر رویکرد «یک عملیات = یک کامپیوتر» که در معماری به هم وابسته سیستم‌های اویونیکی رایج بود، دیگر کارایی لازم را نداشت. در معماری به هم وابسته، هر محفظه عملکردی خاص با سختافزار و نرمافزار مختص خود را ارائه می‌دهد. در این معماری هر محفظه فضای زیادی را اشغال می‌کند و به علت عملکرد جداگانهٔ هر سیستم، توان مصرفی در آن‌ها بسیار بالا است. در معماری به هم وابسته سامانه‌های مختلف از جمله سیستم هدایت خودکار، سیستم مدیریت پرواز، سیستم ضد لغزش و غیره. هر یک منبع تغذیه، درگاه ورودی/خروجی، واسط‌ها، حسگرها و محرک‌های مخصوص به خود را دارند.

در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی، شرکتهای هواپیمایی مفهومی را توسعه دادند که در آن چندین عملیات نرم افزاری از چندین سطح مختلف روی یک قطعه محاسباتی مجتمع پردازش و بسیاری از برنامه‌های کاربردی هواپیما در یک ماجول سخت‌افزاری یکسان اجرا شده، 

به طوری که منابع توان و محاسباتی، دستگاه‌های مخابراتی و ورودی/خروجی‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند.


 این نوع ساختار ترکیب سخت‌افزار و نرم‌افزار با عنوان معماری اویونیک ماجولار یکپارچه (IMA) شناخته می‌شود

بنابراین معماری IMA سطوح بالاتری از کارایی و ظرفیت سیستمی، امکان دسترسی بیشتر به تجهیزات و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و در نتیجه کاهش هزینه‌ها در  نتیجه طول عمر سیستم را فراهم می‌آورد.