Microwave Landing System
در ویکی پدیا در مورد MLS چین می خوانیم :
MLS یک سیستم کمک ناوبری است که موقعیت خلبان را جهت نشستن در شرایط دید کم تعیین مینماید.
عدم تداخل فرکانسی با فرودگاه های مجاور و عملکرد مطلوب در انواع آب و هوا از مزیت های MLS می باشد.
مزیت ها نسبت به ILS :
سیستم MLS دارای دقت و انعطافپذیری بیشتر از ILS بوده و حتی تقرب در مسیر منحنی را نیز انجام میدهد.
تقرب در مسیر منحنی این امکان را فراهم مینماید که از تقرب مستقیم در نواحی مسکونی شهر جلوگیری به عمل آمده و نتیجتاً باعث
کاهش زمان تأخیر،
سر و صدا و افزایش استانداردهای ایمنی فرودگاه گردد .
و همچنین هزینه نصب و نگهداری MLS به مراتب کمتر از ILS بوده
و مزیت دیگر آن قابلیت نصب در هر فرودگاه با هر موقعیت جغرافیایی میباشد.
سوال :
چرا با وجود این مزایا ، MLS در فرودگاه ها کاربرد ندارد ؟
دلیل عمده این موضوع ، وجود سیستم های مبتنی بر GPS بویژه waas بود ، که بدون وابستگی به تجهیزات فرودگاهی ، می توانست اهداف ناوبری را ممکن سازد.
برای توضیحات بیشتر این سوال به این لینک مراجعه شود.