Microwave Landing System

در ویکی پدیا در مورد MLS  چین می خوانیم :


MLS یک سیستم کمک ناوبری است که موقعیت خلبان را جهت نشستن در شرایط دید کم تعیین می‌نماید. 

عدم تداخل فرکانسی با فرودگاه های مجاور و عملکرد مطلوب در انواع آب و هوا از مزیت های MLS  می باشد.

مزیت ها نسبت به ILS  : 

سیستم MLS دارای دقت و انعطاف‌پذیری بیشتر از ILS بوده و حتی تقرب در مسیر منحنی را نیز انجام می‌دهد.

 تقرب در مسیر منحنی این امکان را فراهم می‌نماید که از تقرب مستقیم در نواحی مسکونی شهر جلوگیری به عمل آمده و نتیجتاً باعث 

کاهش زمان تأخیر،

 سر و صدا و افزایش استانداردهای ایمنی فرودگاه گردد .


و همچنین هزینه نصب و نگهداری MLS به مراتب کمتر از ILS بوده 


و مزیت دیگر آن قابلیت نصب در هر فرودگاه با هر موقعیت جغرافیایی می‌باشد.


سوال :

چرا با وجود این مزایا ، MLS در فرودگاه ها کاربرد ندارد ؟


دلیل عمده این موضوع ، وجود سیستم های مبتنی بر GPS  بویژه waas بود ، که بدون وابستگی به تجهیزات فرودگاهی ، می توانست اهداف ناوبری را ممکن سازد. 

برای توضیحات بیشتر این سوال به این لینک مراجعه شود.