با پیشرفت تکنولوژی و ابزار های دیجیتال ، سبک زندگی به تدریج در حال تغییر است و این تغییر و تحول در حوزه هواپیمایی نیز مشاهده می شود. 

برای مثال در گذشته برای نظر سنجی از مسافران یک پرواز ، برگه های نظر سنجی توزیع میگردیده است (که خود امری زمان بر و شامل هزینه بوده) و از طریق ان  نظرات مسافران در مورد نحوه خدمات پرواز و یا میزان رضایت آنان در پرواز ، مورد بررسی قرار می گرفته است. 

اما اکنون این عمل با استفاده از ابزار های دیجیتال صورت می گیرد. برای مثال شرکت های هواپیمایی نظیر turkish  یا KLM از طریق یک اپلیکسشن به بررسی میزان رضایت مسافران در هر پرواز می پردازند.


امیدوارم این روش که هزینه بسیار کمتری نسبت به روش سنتی (برگه نظر سنجی) دارد، در ایرلاین های داخلی نیز جاری گردد تا کیفیت خدمات و میزان رضایت مندی مسافرین محترم در پرواز ها ارتقاع یابد.


منبع